Naam:
nadinevoogt.reislogger.nl
Foto’s:

Over mij

Lieve allemaal,

Vanaf september 2018 studeer ik verpleegkunde aan de Rotterdamse Hogeschool. Tijdens mijn opleiding sprak ik Sophie en zij vertelde mij over een buitenlandstage in Tanzania. Ik was meteen verkocht.

Na het behalen van mijn propedeuse ben ik gaan plannen en heb ik mijn stage contract getekend.

In februari reis ik af naar Tanzania. Ik zal verblijven in Arusha. In de maanden die ik daar zal zijn, werk ik in het Mount Meru Hospital. Het ziekenhuis ligt net buiten Arusha in de stad Tengeru.

Het ziekenhuis biedt zorg aan patiënten uit de omgeving van Arusha, maar ook uit meer afgelegen dorpen. Artsen van kleinere klinieken verwijzen patiënten door naar dit ziekenhuis.

De meeste patiënten zijn financieel niet draagkrachtig en komen uit zeer arme families. Het ziekenhuis wordt vanuit de overheid aangestuurd en biedt de zorg aan patiënten gratis aan of tegen een kleine vergoeding als men dit wel kan bekostigen.

In het ziekenhuis zal  ik werkzaam zijn op verschillende afdelingen. Daarnaast ga ik een maand aan de slag in een kleiner ziekenhuis op de verloskundige afdeling.

Ik hoop tijdens het werken in het ziekenhuis veel te mogen leren en zien. Ik hoop hierdoor ook te gaan ontdekken wat ik later daadwerkelijk wil gaan doen.

Via dit blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn verhalen!

Liefs,

Nadine